کد خبر: ۸۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

عکس| مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با تائید مرگ پلنگ در استان، گفت: در حال حاضر لاشه پلنگی که در سه هزار تنکابن یافت شد به سمسکنده، منتقل شده تا علت آن بررسی شود.
عکس| مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن
آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیعی در توضیح بیشتر عکس یک قلاده پلنگ مرده که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهارکرد: مرگ این پلنگ تایید شده و در حال حاضر لاشه‌ی پلنگ به محل کالبدشکافی سمسکنده آورده شد و در حال بررسی علت مرگ هستیم. تا این لحظه آثار و جراحاتی روی بدن پلنگ مشاهده نشده است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: ابتدا محلی‌ها لاشه پلنگ را در منطقه سه هزار تنکابن مشاهده کرده و اطلاع دادند همکاران ما سریعا به محل مراجعه کرده و برای کالبدشکافی به سمسکنده آورده شد.

ربیعی با اشاره به اینکه این پلنگ نر کهنسال بوده، افزود: احتمال اینکه پلنگ مرگ طبیعی داشته باشد وجود دارد، زیرا مرگ و میر حیوانات نیز در سنین بالا امری طبیعی محسوب می‌شود، اما دلایل مرگ این پلنگ در حال بررسی است.

وی گفت: در سال گذشته مرگ دو قلاده پلنگ را شاهد بودیم که یکی از آن‌ها در شهرستان قائمشهر بوده و امسال این اولین آمار مرگ پلنگ است که می‌توان گفت روند کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

عکس| مرگ پلنگ یافت شده در سه هزار تنکابن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین